LoL-spel med 4-1 misslyckade kapitulationsröster har en förbluffande låg vinstfrekvens

Home » LoL-spel med 4-1 misslyckade kapitulationsröster har en förbluffande låg vinstfrekvens

Enligt de senaste Riot Games-uppgifterna som delades av League’s huvuddesigner Matt Leung-Harrison den 5 april har 96,7 procent av de matcher som har 4-1 misslyckade förtidsröster gått förlorade. Dessutom visade ytterligare analys att 90 procent av dessa spel håller spelare som gisslan, 45 procent av dessa spel brukar ge upp vanligtvis när de når 20-minutersmarkeringen och 50 procent av dessa spel slutar naturligt eller av spelare som “öppnar mid”.

Dessutom är den stora majoriteten av dessa matcher – 80 procent för att vara exakt – normalt avgjorda efter 25 minuter och de spel som varar upp till 30 och 40 minuter har 10 respektive 45 procent vinstfrekvens. Men kom ihåg att det inte är många matcher som varar över 40 minuter i League.

För att hindra spelare från att hålla andra som gisslan i spel de inte vill spela, gjorde Riot en viktig förändring i Patch 13.7 i rankade och flexlobbyer så att tidig kapitulation kan godkännas om fyra av fem spelare vill ge upp. Det betyder att den enhälliga kapitulationen vid 15 minuter helt har tagits bort från spelet och nu kan du bara “go next”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *